چی شد طلبه شدم؟

دل خوشي های طلبه

« ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة» اگر با آمدن خورشيد بيدار شويم نمازمان قضاست...منتظران به گوش باشيد

چی شد طلبه شدم؟

ما سه دوست بودیم که دو تا از دوستام برا حوزه ثبت نام کرده بودن و مراحل اداریشونو داشتن طی میکردن (این که کنکور کی بود و ثبت نام حوزه کی بود رو فراموش کردم شاید زمانشون اینور اونور بشه به بزرگی خودتون ببخشید)

با چند نفر روحانی و طلبه مشورط کردم و متوجه شدم راه بسیار سختی رو در پیش دارم

(در ادامه نوشته هام فرق حوزه و دانشگاه رو میگم و بعضی واقعیت های حوزه رو که در عمومیت اشتباه گفته میشه رو خواهم گفت)

این شد که بنده با همین اطلاعات کم تصمیم گرفتم در آزمون حوزه شرکت کنم به هوای اینکه در نمیام و بعد قبولی در موردش دقیقتر فکر میکنم

در این مدت چند ماهه مطالعاتم در مورد کتاب های آزمون حوزه بسیار کم بود و حوصله نداشتم وقت بذارم ...

گذشت و وقت آزمون رسید و رفتیم در مصلی بزرگ امام آزمون دادیم و خدایش آسون بود

بعد مدتی وقتی دیدم اسمم در اومده یه هو دلم ریخت ! به خودم گفتم خدایا شوخی کردم جدی گرفتی؟من کجا حوزه کجا؟!

از لحاظ روحی خیلی فشار میومد بهم یعنی نمیتونستم تصمیم بگیرم که بمونم یا برم

نشستم فکر کردم اگر برم چی میشه اگه نرم چی میشه.حدود یک ماه طول کشید تا تصمیم آخرمو بگیرم

دوستان عزیز این موضوع تعارف نداره،خونه ای تو بهترین منطقه شهر ،ماشین مدل بالا ،درامدی زیاد ، زندگی بدون سختی و لذت بخش رو که فراهم بود رو رها کردم و زندگی طلبگی رو انتخاب کردم

الحمدالله وضع زندگی پدر و مادرم خوبه (اینکه خودم رو از خانواده جدا میگم برای اینکه دخل و خرجمم رو تا حدودی جدا کردم و به سلامتی مجردی زندگی میکنم )

حتما فکر میکنین طلبگی چی داره مگه؟!!!

دلایلی که باعث شد طلبگی رو انتخاب کنم یکی ایم بود که فهمیدم طلبگی یعنی ضد افراط و ضد تفریط ...

مهمترین انگیزم این بود که فهمیدم حوزه یعنی خیمه گاه امام زمان(عج)....

طلبه یعنی سرباز امام زمان(عج)،چه چیزی لذت بخشتر و زیباتر از این هست تو دنیا که بخوای طلبگی کنی برا حضرت مهدی(عج)؟!!

 

بقیشم بمونه برا بعد دیر وقته و فردا کلاس دارم

دعا کنید برای تمام طلبه ها ...


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:طلبه,زندگی,خاطره,چی شد که طلبه شدم,انتخاب,طلبگی,,

] [ 23:7 ] [ طلبه ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه